user

Uncategorized

Добър пример как “Гражданите” и институции работят ефективно

Posted on .

Добър пример как “Гражданите” и институции работят ефективно

Introduction

Открай време искаме да ви разкажем за съвместната ни работа с институциите и по-конкретно с градските общини. Оказа се, че имаме и повод да го направим – нововъдението в платформата за статистика на сигналите. В следващите редове ще ви запознаем с един от добрите примери за сътрудничество между граждани и инстутиция – в случая това е СО Район “Слатина”.

Както вече неведнъж сме казвали, “Гражданите” е платформа, чиято цел е да подобри заобикалящата ни среда и да направи обществото ни по-учтиво, активно и отговорно. Основна съставна част в това начинание са всички граждани, които искат да живеят на по-добри градове, тук и сега, и активно работят за това, като дават гласност на градски проблеми. Може да кажем, че начините за решаване на тези проблеми са два:

  1. Гражданите да се самоорганизират и да решат даден проблем със собствени сили, ресурси и време;
  2. Гражданите да сигнализират за даден проблем към отговорната институция и тя да реагира и да реши проблема.

https://grajdanite.bg

Вторият вариант е там където мобилното приложение “Гражданите” застава в услуга на хората и институциите в общата им цел да променят страната в позитивна насока. Ролята на “Гражданите”  в това уравнение е, че изгражда лесна връзка между граждани и институции; прави процеса на обработка на сигналите прозрачен; премахва бюрокрацията и хартията в институциите. За гражданите това рефлектира в лесно подаване на сигнал с няколко докосвания на телефона директно до служителя в районната администрация, който отговаря за решението на даден проблем.  За институциите рефлектира в съкращаване на времето за реакция, премахване на разходи за куриер и хартия, статистика колко сигнала са получени, кой ги отработва и какви са резултатите.

Община “Слатина” е от тези институции, които реагират най-бързо и резултатно. Освен, че  решават голяма част от проблемите, те винаги дават обратнa връзка по сигналите адресирани до профила на Район “Слатина” в “Гражданите“. Добрата комуникация между граждани и институции е първата стъпка към постигане на ефективни резултати.

Ето и статистика, както общо за общината, така и за отделните инспектори, които поемат случаите:

Генерална статистика за СО Район "Слатина"

Генерална статистика за СО Район “Слатина”

screen-2

screen-3

screen-4

Гражданите” дава възможност на всяка община и нейните служители да следят всички сигнали постъпили към тях и да имат директна връзка с подалите сигналите. Така администрацията има цялостна картина върху случващото се на територията на общината. Общинските инспектори могат да управляват задачите си свързани с решаването на градски проблеми по-ефикасно. Чрез платформата се намалява употребата на хартия и всичко се случва по дигитален път, което допълнително съкращава процесите и прави разрешаването на случаите по-бързо и адекватно.

С “Гражданите” всеки кмет може да следи за свършената работа от неговите служители в точна статистика (брой на сигнали, статус и време за разрешаване) и документирани сигнали в детайли, като по този начин може да се отчита прозрачно пред своите съграждани от общината. Резултатите от платформата и тяхното анализиране дават по-ясна и реална картина за това кои са проблемите в общината. Така кмет и общински съвет могат да взимат информирани решения за бъдещето на своята община и да оптимизират инвестиции, процеси и бюджети.

Ето и няколко сигнала, които са решени от общината:

https://grajdanite.bg/signals/hBmsuAGigu

Изоставен автомобил

https://grajdanite.bg/signals/CamdBmtCNV

Улични дупки

https://grajdanite.bg/signals/mAIMVFaJLw

Несъбрани строителни отпадъци

Най-честите сигнали, които район “Слатина” обработват са за ИУМПС и дупки по улиците, но не отсъстват и другите сигнали. Често се случва да работят по разчистването на изоставени отпадъци или по ремонти на детски площадки, какъвто е случаят с детска площадка “Маргаритка”.

Опитът ни през последните 3 години показва, че когато има активно гражданско общество, което търси промяната, тогава институциите се събуждат и придобиват желание да свършат работата си по-добре. Колкото повече сигнали и ангажираност у гражданите, толкова по-отговорни и изпълнителни институции.

Вярваме, че всички общини, както в столицата, така и в цялата страна, ще бъдат поне толкова активни, колкото са от СО Район “Слатина”.

Яни Дончев

Яни Дончев

Comments
  • user

    AUTHOR Драго

    Posted on 11:08 am September 26, 2018.
    Reply

    А кой район бихте могли да дадете като най-лош пример за комуникация на територията на Столична община? :)

    • user

      AUTHOR Яни Дончев

      Posted on 11:01 am September 27, 2018.
      Reply

      Здравейте, Драго!
      Бихме искали да се фокусираме върху позитивните примери и тези, които успявят да сработят. Не бихме искали да делим общините на лоши и добри примери, а на такива, които бързо се интегрират към дигитализацията и други, при които това се случва с по-бавни темпове. Има няколко района, които се справят не толкова добре, колкото останалите, но сме сигурни, че това ще се промени с времето. Затова е много важна активността на гражданите, които трябва всекидневно да са ангажирани с работата на своите райони.
      Поздрави!

  • Leave a Reply to Драго
    Cancel Reply

    View Comments (2) ...
    Navigation