Открай време искаме да ви разкажем за съвместната ни работа с институциите и по-конкретно с градските общини. Оказа се, че имаме и повод да го направим – нововъдението в платформата за статистика на сигналите. В следващите редове ще ви запознаем с един от добрите примери за сътрудничество между граждани и инстутиция – в случая това е СО Район “Слатина”.
Както вече неведнъж сме казвали, “Гражданите” е платформа, чиято цел е да подобри заобикалящата ни среда и да направи обществото ни по-учтиво, активно и отговорно. Основна съставна част в това начинание са всички граждани, които искат да живеят на по-добри градове, тук и сега, и активно работят за това, като дават гласност на градски проблеми. Може да кажем, че начините за решаване на тези проблеми са два:
- Гражданите да се самоорганизират и да решат даден проблем със собствени сили, ресурси и време;
- Гражданите да сигнализират за даден проблем към отговорната институция и тя да реагира и да реши проблема.
Вторият вариант е там където мобилното приложение “Гражданите” застава в услуга на хората и институциите в общата им цел да променят страната в позитивна насока. Ролята на “Гражданите” в това уравнение е, че изгражда лесна връзка между граждани и институции; прави процеса на обработка на сигналите прозрачен; премахва бюрокрацията и хартията в институциите. За гражданите това рефлектира в лесно подаване на сигнал с няколко докосвания на телефона директно до служителя в районната администрация, който отговаря за решението на даден проблем. За институциите рефлектира в съкращаване на времето за реакция, премахване на разходи за куриер и хартия, статистика колко сигнала са получени, кой ги отработва и какви са резултатите.
Община “Слатина” е от тези институции, които реагират най-бързо и резултатно. Освен, че решават голяма част от проблемите, те винаги дават обратнa връзка по сигналите адресирани до профила на Район “Слатина” в “Гражданите“. Добрата комуникация между граждани и институции е първата стъпка към постигане на ефективни резултати.
Ето и статистика, както общо за общината, така и за отделните инспектори, които поемат случаите:
“Гражданите” дава възможност на всяка община и нейните служители да следят всички сигнали постъпили към тях и да имат директна връзка с подалите сигналите. Така администрацията има цялостна картина върху случващото се на територията на общината. Общинските инспектори могат да управляват задачите си свързани с решаването на градски проблеми по-ефикасно. Чрез платформата се намалява употребата на хартия и всичко се случва по дигитален път, което допълнително съкращава процесите и прави разрешаването на случаите по-бързо и адекватно.
С “Гражданите” всеки кмет може да следи за свършената работа от неговите служители в точна статистика (брой на сигнали, статус и време за разрешаване) и документирани сигнали в детайли, като по този начин може да се отчита прозрачно пред своите съграждани от общината. Резултатите от платформата и тяхното анализиране дават по-ясна и реална картина за това кои са проблемите в общината. Така кмет и общински съвет могат да взимат информирани решения за бъдещето на своята община и да оптимизират инвестиции, процеси и бюджети.
Ето и няколко сигнала, които са решени от общината:
Най-честите сигнали, които район “Слатина” обработват са за ИУМПС и дупки по улиците, но не отсъстват и другите сигнали. Често се случва да работят по разчистването на изоставени отпадъци или по ремонти на детски площадки, какъвто е случаят с детска площадка “Маргаритка”.
Опитът ни през последните 3 години показва, че когато има активно гражданско общество, което търси промяната, тогава институциите се събуждат и придобиват желание да свършат работата си по-добре. Колкото повече сигнали и ангажираност у гражданите, толкова по-отговорни и изпълнителни институции.
Вярваме, че всички общини, както в столицата, така и в цялата страна, ще бъдат поне толкова активни, колкото са от СО Район “Слатина”.
AUTHOR Драго
Posted on 11:08 am September 26, 2018.
А кой район бихте могли да дадете като най-лош пример за комуникация на територията на Столична община?
AUTHOR Яни Дончев
Posted on 11:01 am September 27, 2018.
Здравейте, Драго!
Бихме искали да се фокусираме върху позитивните примери и тези, които успявят да сработят. Не бихме искали да делим общините на лоши и добри примери, а на такива, които бързо се интегрират към дигитализацията и други, при които това се случва с по-бавни темпове. Има няколко района, които се справят не толкова добре, колкото останалите, но сме сигурни, че това ще се промени с времето. Затова е много важна активността на гражданите, които трябва всекидневно да са ангажирани с работата на своите райони.
Поздрави!